2013.06.22.+10.19.+10.26. SK Kralova Studna+Sitno 2.0+CZ Jelení vrch

[Home] [Next] [Last]

Most következzen egy rövid kivonat pár gyalogtúráról. Júniusban először a Király forrás (Krážova studňa) volt a cél a Nagy Fátrában. Az út eleje a Besztercei völgyben hosszú és alig emelkedik Hol közelebb, hol messzebb haladunk a pataktól. A hőmérséklet lépésről lépésre magasabb, de szerencsére a korábbi esős időjárásnak köszönhetően minden kis forrás megtelt vízzel, így volt elég alkalom a felfrissülésre Már 2 kilomértert haladtunk a sárga jelzésen, amikor áthaladunk a vasút felett A Panská kolibánál véget ér a lassú emelkedés, az elmúlt 8 kilométeren összesen 400 métert nyertünk. Innen jön a durva szakasz, ahol 3 kilométeren jutunk fel újra ennyit A szerpentin tetején már adódik némi kilátás is Itt már 1200 méteren járunk, elfogynak az erdők is. A balra lévő sífelvonó mutatja, hogy itt bizony télen is van élet
Krážova studňa Krážova studňa Krážova studňa Krážova studňa Krážova studňa Krážova studňa
Ez már a Krážova studňa útelágazás, a hegyi szálló ide már nincs messze A szálló egészen megújult, a korábbi turistaház jelleg a múlté, ma már igazi szálloda lett Nyáron és télen folyamatosan teltházzal üzemel, de a június itt még nem számít igazi szezonnak A hőmérő árnyékban 22 fokot mutat, ami 1277 méteren már egészen tisztességes hőmérséklet Lefelé a piros jelzésen indulok el. Ez szinte végéig egy autóval járható úton vezet, így nincs benne nagy kihívás. Jönnek is szemben teljesen átlagos személyautók, pedig itt egy nemzeti park területén járunk Alattunk a Besztercei völgy, ahol idefele jöttünk
Szemben a Malá Krizna füves háta A háttérben feltűnik a Krizna csúcsa is, tetején a meteorológiai állomással Már jóval lejjebb járunk, váltottunk a pirosról a zöld jelzésre. Azt is mondhatnám, hogy zöldbe váltottunk, ugyanis ezt az utat láthatóan alig használják és ha nagyon sok a víz, nem is használható, ugyanis olyankor a kijelölt út patakmederként funkcionál. Na szóval, onnan fentről jöttünk végig a völgy mélyén, ha ez nem tűnne fel... Lefelé tovább kicsit jobb a helyzet, mivel a hegyoldalban kissé jobban ki van építve az út, ott inkább a jelzések hiányával kell megküzdeni A mostani gyalogút vége a Nagy Alagút elágazásnál van, ahova éppen akkor érek, amikor jön is ki onnan egy dupla Búváros gépmenet A következő képes gyalogtúra egészen októberre csúszott. A cél már ismerős, a Szitnya hegyre mászunk fel, ezúttal más irányból
Krážova studňa Krážova studňa Krážova studňa Krážova studňa Krážova studňa Sitno
A sárga jelzés előbb megkerüli a hegy alatti Bacsófalvi tavat, csak utána fordul emelkedőbe. Ezen a csodálatos őszi reggelen meglepően kevés túrázóval találkoztam, mondhatni senki sem volt itt A szép napsütés ellenére alig +3 fok van, de a látvány kárpótol Középen kicsit jobbra a Szitnya A kis félszigeten egy szálloda üzemel A sárga után a kék jelzésen folytatjuk. Sajnos itt végig árnyékban kapaszkodunk fel, így nincs olyan szép látvány mint eddig. Amint látszik, ez az útvonal nem tartozik a népszerűbbek közé, az alig észrevehető ösvény világosan mutatja, hogy akik erre járnak, csak toronyiránt tudnak menni, a kitérőt nem szeretik. Viszont a jelzések tökéletesen megvoltak, sőt előre is ki volt írva, ahol fordult az út A Tatár réten már érződik a nap hatása, kezd kellemes idő lenni