2015.06.03. SK Nagy Fátra, Ploská-Ostredok-Kereszt hegy

[Home] [Next] [Last]

Alig 2 hónapon belül másodszor vágok neki a Nagy Fátrának, ugyanazon az útvonalon. A kiindulópont április végén is Vysne Revuca (Felső Revúca) volt, akkor is ilyen csodálatos időben, viszont a hegyen akkor még túl mély volt a hó, így vissza kellett forduljak Most viszont ideálisak a körülmények, nincs túl meleg, se hideg, kellemes szél lengedez, bár kicsivel több árnyékos felhő azért lehetne. Áprilisban ennek a kaptatónak a közepéig jutottam, ott a kis házig, ott már 30 centi mély hó volt és közben olvadt is rendesen. Szemben a Cierny kamen (Fekete kő) sziklái magasodnak, ezt most balról elkerülöm Kilátás balra, arra vezet majd az utam egy nagy kör után Az ösvény folyamatosan emelkedik a Ploská csúcsa felé A Ploska nyeregben lévő alvóhelynél már a sokadik pihenő következik, itt már 5 kilométer folyamatos emelkedőn vagyok túl (700 m szint) Visszanézünk a a völgy felé
Vysne Revuca Vysne Revuca Vysne Revuca Ploská Ploská Ploská
Kelet felé a Cierny kamen, az most kimarad, lesz még elég emelkedő Még egy utolsó hosszú, árnyék nélküli emelkedő a mai első csúcs felé Kilátás észak felé És déli irányban, a balra lévő Krizsnáig végigjárom még mindhárom csúcsot jobbról balra 1532 méter, a kiindulópont 720 méteren volt. Lefelé csak másfél órát ír a tábla, felfelé 2,5-et de sikerült 2 alatt lejárni az első etapot A mai első lejtő, de innen még lesz felfelé is
Ploská Ploská Ploská Ploská Ploská Ploská
A nyeregben egy birkapásztor szállása bújik meg, a közelben a nyáj A szomszéd hegyoldalban a Boriszov menedékházat látjuk Kilátás a Ploska felé, szép lejtő, jót tesz a térdeknek A Fátra nyugat felé Egy utolsó pillantás a Ploskára. Már kezdenek gyűlni a felhők, de valahogy nekem nem akartak árnyékot adni Szerencsére volt egy kis erdős szakasz is
Na jó hazudtam, még látjuk a Ploskát, ezt a tömböt szinte mindenhonnan látni lehet A Koniarky 1377 méteren van, előre a Kereszt hegy (Krizsna) még 1:40. Szerinte. És végül pont annyi is lett Egy helyes kis erdészház Északnyugat felé Turócszentmárton (Martin) is látható Észak felé csak a hegyek Balra fent a már látott menedékház, középen jobbra előkerült a birkanyáj, balra lent pedig az erdészházikó kandikál ki a fák közül