2012.09.23. Wielka Rawka és Krzemieniec

[Home]

Ma kicsit kimerészkedünk a természetbe, mégpedig egy nem hosszú, de annál nehezebb túrára a lengyel Beszkidek sarkába, a Wielka Rawka csúcsra. Ez ugyan nem az, hanem a szemben lévő csúcs, de ilyen korán még csak ez néz ki jól a napsütésben Odalent a parkolóban már gyűlnek az autók, amikor mi odaértünk még csak 2 autó volt ott Haladunk fölfelé kiértünk már a Poloninek nevezett füves felső kúpra Arról jöttünk fel Most a Mala (Kis) Rawkán állunk, szemben pedig a Wielka (Nagy) Rawka A csúcson állunk
Rawka Rawka Rawka Rawka Rawka Rawka
Úton a nagyobbik csúcs felé visszanézünk a kisebbikre A Wielka Rawka csúcs emlékmű, kicsit meggyötört állapotban van Már itt is fújt a szél rendesen, a visszaútra viszont már erősen viharos lett Előttünk balra Ukrajna, jobbra Szlovákia Kilátópont a Wielka Rawka után A csúcsról lefelé a turistaút alig 200 méter után eléri a határt, és végig azt követi, egészen Lupkówig (na mi azért nem megyünk el most oda)
De azért még van pár kilométer a szemben lévő csúcsig, ahol a hármas határ található Most éppen kívül vagyunk az Unión Ott jöttünk le, de sajnos vissza is arra kell majd mászni... Szemben a Wielka Rawka széles háta Ez pedig a Krzemieniec/Kremenec csúcs, a lengyel-szlovák-ukrán hármas határ. Ide már a túrázók tizede sem jött el, így itt nem volt akkora a tumultus Bár azért egyedül éppen nem voltunk
Rawka Rawka Rawka Krzemieniec Krzemieniec Krzemieniec
Az ukrán határkövek kicsit vacakabb állapotban vannak, mint a lengyelek, bár festék jutott rájuk bőven A 40 perc nekünk végül 50 lett, az 5 perc meg 10 Az ukrán határ a közelebbi hegyek gerincén vonul végig Arra megyünk vissza Már egészen lent járunk, ez a Mala Rawka lábánál lévő menedékház